دنیای بازی
دنیای بازی



یكی از عناوین محبوب كنسول PSone بازی Twisted Metal بود كه در E3 امسال نمایش هایی از نسخه جدید این بازی برای PS3 به نمایش درآمد. به نظر می رسد که این Twisted Metal تمام مضامین جذابی كه در قسمت های قبل وجود داشتند را دارد. در نمایش E3 این بازی ما مشاهده می كنیم که بازی همچنان ساختار قبلی خود را حفظ كرده است. شما همچنان یك نقشه بزرگ در اختیار دارید كه پر از ماشین هایی است كه به خطرناك ترین و قوی ترین اسلحه ها مجهز شده اند. نه تنها این سلاح ها، ماشین ها را قوی كرده اند، بلكه قدرت تخریب بدنه این ماشین ها هم بسیار است و شما می توانید تقریباً بیشتر اشیاء موجود در صحنه را با ماشین خود زیر كرده و تخریب كنید.

با شلیك به هر ماشین، پوینت های فراوان دریافت می كنید و می توانید با استفاده از این پوینت ها ماشین خود را Upgrade كنید. تنوع ماشین ها (از اسپرت گرفته تا ماشین های بزرگ و حتی شش در) بسیار بالا است. بعضی شلیك های قوی، مثل نابود كردن یك ماشین با راكت به صورت صحنه آهسته نمایش داده می شوند كه خیلی جالب هستند. دیوید جفی (David Jaffe) سازنده بازی می گوید كه هر مرحله یك Boss دارد كه كشتن آن ها خیلی زمان می برد، حتی روی درجه های سختی پایین و این به خاطر هر چه بیشتر درگیر كردن بازیكن با یك Boss است كه البته در طی این مرحله شما باید با افراد مختلف مبارزه كنید و در همین حین كشتن Boss اصلی را هم در نظر بگیرید.

می توانید در بازی از چرخش 180 درجه هم استفاده كنید و با سرعت بالا ناگهان چرخیده و ماشین هایی كه در تعقیبتان هستند را سورپرایز كنید. Boss این مرحله یك سپر دفاعی دارد كه شما باید ابتدا با از بین بردن این سپر با استفاده از راكت های خود او را بی دفاع كنید. ماشین های زیادی از این Boss دفاع می كنند، پس باید در همین حین به قول جفی حساب این نوكرهای كوچولو را هم برسید! شما می توانید راننده هر ماشین را هم بگیرید. با نابود كردن هر ماشین، راننده آن ها بجا می ماند كه در حقیقت یكی از افراد اصلی این مرحله داخل یك لیموزین است و با رد شدن از روی او می توانید با طناب، وی را با سپر پشت ماشین خود ببندید و روی زمین بكشید.

در نمایش بازی، ماشین بازیكن، راننده لیموزین را به داخل یك دستگاه پرت می كند و آن دستگاه وی را داخل یك موشك بزرگ قرار می دهد و به سمت Boss اصلی مرحله شلیك می كند. حالا شما كنترل این راكت را روی هوا دارید و باید آن را به سمت غول بزرگ هدایت كنید و در عین حال حواستان باشد كه این غول راكت را از بین نبرد. پس از برخورد راكت با غول، او كمی آسیب می بیند، ولی همچنان زنده است. در اینجا یك لیموزین دیگر وارد بازی می شود تا شما راننده آن را بگیرید و به شیوه قبل وی را به سمت غول پرتاب كنید. روی زمین تعداد زیادی راكت، تیر و سلاح های مختلف است كه با رد شدن از روی آن  ها می توانید این قدرت ها را بدست بیاورید و همچنین با گرفتن جعبه هایی خاص، سلامتی خود را افزایش دهید.

سرعت ماشین ها بسیار زیاد است و وقتی از توربو استفاده می كنید، با سرعت سرسام آوری روبرو می شوید. با از بین بردن لیموزین دوم، راننده این ماشین را بدست می آوریم و حال باید او را تا Launcher برده تا به سمت غول پرتاب كنیم. با پرتاب راكت دوم غول سپر دفاعی خود را از دست می دهد و البته اینبار خیلی عصبانی تر می شود. جفی می گوید حال مبارزه خیلی عادلانه تر شده و شما باید مدام به سمت او شلیك كنید و ماشین های دیگری كه قصد نابودی شما را دارند را هم از بین ببرید. نمایش بازی در اینجا به پایان می رسد و در پایان نمایش هنوز این Boss از بین نرفته است. جفی می گوید: "پس از كشتن این Boss خواهید گفت كه یا گاو مقدس، این دیگه چه دیوونه ای بود... باورم نمیشه بالاخره كشتمش."

Twisted Metal تمام عناصر مورد نیاز این سبك خاص را دارد. از ماشین های پر سرعت با بمب افكن ها و اسلحه های عجیب و غریب گرفته تا محیط های بزرگ و بخش چندنفره جذاب. هنوز اطلاعات زیادی از این قسمت در دست نیست، ولی مسلماً بخش چندنفره یكی از هیجانی ترین بخش های Twisted Metal خواهد بود. موسیقی بازی تماماً از آهنگ های متال تشکیل شده كه جفی می گوید: "دنیای Twisted Metal، برخورد دنیای واقعی با رویاهای سبك متال است" گرافیك بازی هم خوب كار شده، هر چند آنچنان متحیر كننده نیست، ولی خوبی بازی فریم بالا و محیط های بزرگ آن است كه البته كمی محیط ها یك شكل و تكراری هم به نظر می رسند. این بازی در پایان امسال برای كنسول PS3 به صورت انحصاری عرضه خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, توسط پیمان محمدی |